Ogólny Biznes­warunki dla usług (OWU) z GSI - Międzynarodowe Towarzystwo Techniki Spawalniczej mbH

  • Ważność tych warunków
    • Niniejsze ogólne warunki (OWH) mają zastosowanie do wszystkich typów stosunki umowne i przedumowne z firmami, Sprzedawcy, osoby prawne prawa publicznego lub publiczne prawny fundusz specjalny - zwany dalej również klientem lub klientem - , niezależnie od tego, czy jest to wypełnienie zobowiązań pierwotnych czy wtórnych dzieje. Obowiązują również naszych klientów dla wszystkich przyszłych Relacje biznesowe.
    • Niniejsze warunki podlegają wszelkim odmiennym lub uzupełniającym Regulamin zawarty w naszych pisemnych ofertach kontraktowych i/lub od nas ręcznie utworzone pisemne potwierdzenia zamówień (patrz również pkt 1.3). Niniejsze warunki nie mają zastosowania do usług, które "Edukacja i egzaminowanie spawaczy, prowadzenie kursów, czy inny Badanie obaw ludzi. Dla tego W szkoleniach i egzaminach stosujemy nasze „specjalne Warunki uczestnictwa”.
    • Obowiązują odmienne, dodatkowe lub sprzeczne warunki klienta nie, nawet jeśli klient w swoim zamówieniu lub zapytaniu ofertowym jedyny Stosowanie jej warunków. Odbiegające, nie obowiązują dodatkowe lub sprzeczne warunki naszych klientów kiedy wejdziemy Znajomość tych warunków, Klient otrzymuje w załączeniu zamówienie wstępnie sformułowane Wyślij list potwierdzający lub my w Znajomość odmiennych lub dodatkowych warunków naszego wykonania bez zastrzeżeń przeprowadzać coś. Warunki naszych klientów obowiązują tylko wtedy, gdy są wyraźnie napisane odręcznie pisemny Wyjaśnienie lub słowne wyjaśnienie Upoważnieni przedstawiciele GSI, nasi upoważnieni przedstawiciele lub z Uznaje się pracowników posiadających pisemne indywidualne pełnomocnictwo.
  • Zawarcie umowy
    • Umowę z nami uważa się za zawartą, jeżeli klient ustnie wyrazi naszą ofertę, pisemnie, faksem lub e-mailem klient akceptuje nasze zamówienie Otrzymaliśmy pisemne potwierdzenie zamówienia lub my z Rozpocznij wykonanie usługi. Przyjmijmy ofertę wykupienia Umowa (np. zamówienie od naszego klienta), jest naszym potwierdzeniem zamówienia dla treści i zakres Umowa decydująca, jeśli nie wyraźnie uzgodniono coś innego.
    • Ustne umowy pomocnicze, zobowiązania i inne ustne umowy zobowiąż nas tylko wtedy, gdy są upoważnione przez organy GSI, Upoważniony przedstawiciel lub Pracownicy posiadający pisemne indywidualne pełnomocnictwo być dostarczonym.
  • Realizacja zamówienia i zobowiązanie klienta do współpracy
    • O ile wyraźnie nie uzgodniono inaczej, jesteśmy to tylko winni usługi określone w umowie, które bierzemy pod uwagę ogólne rozpoznany Zasady technologii i wymagania prawne dostarczać. Nasi eksperci i kompetentne osoby są z Wdrożenie Inspekcje i prace eksperckie niezależne od instrukcji.
    • Za uszkodzenie lub zniszczenie przedmiotów należących do klienta w wyniku: Nie wypłacamy wynagrodzenia za należyte wykonanie naszych usług. Użyty jako Śledź prawidłowej realizacji naszych usług bez nasza wina uszkadza lub niszczy lub pochodzi z naszego własnego urządzenia zagubiony, więc są jesteśmy uprawnieni do dochodzenia odszkodowania od klienta zgodnie z § 670 niemieckiego kodeksu cywilnego (BGB) do żądanie. Transport i, w stosownych przypadkach, rzeczy Klienta zwracane są na jego własne ryzyko i koszt, ten Jednak transport powrotny jest możliwy tylko na wyraźne życzenie klienta przeprowadzone. w Retencja jest naszą odpowiedzialnością wobec Ciebie zwyczajowa opieka ograniczona.
    • Klient ma nas wszystkich istotnych dla realizacji naszej usługi Fakty dać pełne wypowiedzenie. Nie jesteśmy do tego zobowiązani przez klienta sprzedaż podane dane, informacje lub inne Sprawdzenie usług pod kątem ich kompletności i poprawności w tym zakresie pod Nie ma powodu, aby brać pod uwagę odpowiednie okoliczności indywidualnego przypadku.
    • Jeśli chodzi o wykonanie naszej usługi raz lub kilka razy Wspólne działania Klienci są wymagani, ma je na naszą prośbę na własny koszt do dostarczać; Otrzyma tylko zwrot kosztów jeśli zostało to wyraźnie uzgodnione. Pod warunkiem, że wypełni swój obowiązek współpracy mimo pisemny wniosek w sprawie uregulowania tego przepisu” (sekcja 3.4 zdanie 2 OWU) nie, nie na czas lub nie prawidłowo spełnia, jesteśmy uprawnieni do wypłaty mu powstałych Dodatkowy wysiłek w Do wystawienia faktury. Dalsze roszczenia prawne pozostają wyraźnie Skryty.
    • Jeśli działamy poza siedzibą firmy, wszystko zależy od klienta do Wypełnienie obowiązków bezpieczeństwa ruchu niezbędne środki, o ile: nie od Charakter sprawy lub umowa z daje klientowi coś innego. Jesteśmy uprawnieni do wykonywania Wydajność też odmówić, dopóki nie zostaną podjęte niezbędne środki. Do niezbędny Środki obejmują również obowiązek klienta zastępcy GSI w ocenie i Eliminacja możliwe zagrożenia, które powstają, gdy usługa jest świadczona poza naszym Siedziba firmy mogą powstać zgodnie z przepisami Przepisy BHP oraz przepisy, których należy przestrzegać w pracy Przepisy dotyczące zapobiegania wypadkom ustawowego zakładu ubezpieczeń wypadkowych Pomoc. Wszelkie wynikające z tego czasy oczekiwania stają się jak godziny pracy obliczony.
    • Jeśli GSI jest przygotowywany z utworzeniem raportu bezpieczeństwa jakości (dalej raport kontroli jakości) zlecone, ten raport QA ze strony klienta może być tylko nieskrócony lub nieprzetworzone w być przekazywane osobom trzecim. Jeden skrócone lub w inny sposób przetworzone przekazywanie raportu QA osobom trzecim tylko wtedy dozwolone za uprzednią pisemną zgodą (w tym faksem lub e-mailem) ze strony GSI lub zlecony oddział jest dostępny. Będzie skrócony lub w inny sposób zredagowany raport QA przez klienta nie usprawiedliwiony przekazane, GSI nie ponosi odpowiedzialności za treść tego Raport.
    • Jeśli klient dostarczy napromieniowany lub w inny sposób niebezpieczny materiał w GSI wówczas klient jest zobowiązany do niezwłocznego wykorzystania dostarczonego materiału na jego do odebrania na własny koszt GSI. On przychodzi GSI to klient, który nie odpowie na żądanie GSI w ciągu 48 godzin usprawiedliwiony, zwrotu materiału do klienta na koszt klienta lub w inny sposób dysponować.
    • Jeśli GSI otrzyma próbki do oceny lub Dochodzenie dostarczone przez klienta, zostaną one dostarczone, jeśli: nie uzgadniane osobno, po zakończeniu realizacji zamówienia zniszczony.
  • Terminy, terminy, opóźnienia i niemożliwość
    • Terminy i daty są zawsze uważane za niewiążące, chyba że są w naszym oferta lub wyraźnie oznaczony jako „wiążący” w naszym potwierdzeniu zamówienia są. Jak dotąd nie są wiążące, tylko zgadujemy w zwłoce, jeśli klient wcześniej podał nam rozsądny termin bez rezultatu Zaopatrzenie określił należne świadczenie na piśmie. W każdym razie są terminy tylko od pełne zaopatrzenie wszystkich od Działania kooperacyjne należne klientom i, w stosownych przypadkach, od otrzymania Zgoda Depozyt. Kolejne prośby o zmianę lub te złożone z opóźnieniem Wspólne działania Klienci wydłużają czas obsługi właściwy.
    • Opóźnienia w wykonaniu, za które nie ponosimy odpowiedzialności, np. z powodu wyższych Przemoc, Spór pracowniczy lub inne podobne zdarzenie mające wpływ na naszą wydajność tymczasem znacznie utrudnić lub uniemożliwić przedłużyć okres realizacji o czas trwania zakłócenia plus rozsądny czas Okres rozruchu. Jeżeli w takich okolicznościach czas wykonania zostanie wydłużony, wówczas klient z tego tytułu nie można wysuwać żadnych roszczeń odszkodowawczych. ten Powyższe przepisy (w pkt 4.2) obowiązują również w przypadku wystąpienia zakłóceń w: nasz Wchodzą dostawcy lub ich poddostawcy.
    • W przypadku zwłoki Klienta w odbiorze lub naruszenia innych zobowiązań do współpracy, więc jesteśmy uprawnieni, po bezskutecznym terminie, do naprawienia nam szkody w tym wszelkie dodatkowe wydatki żądanie.
    • Jeśli zalegamy z przyczyn, za które ponosimy odpowiedzialność, lub jeśli moc niemożliwe z przyczyn, za które jesteśmy odpowiedzialni, tak samo jak nasza Odpowiedzialność za szkody w razie wypadku drobne zaniedbania w rodzaju Przewidywalna, typowa dla umowy, natychmiastowa średnia szkoda dla zamówienia ograniczony.
  • Przyjęcie
    • Jeżeli nasza usługa wymaga akceptacji, klient jest do tego zobowiązany. Mniejszy Wady wpływające na przydatność usługi do warunków umownie określonych Cel nie znacząco wpływają, uprawniają Klient nie może odmówić przyjęcia, bez uszczerbku dla ich prawa do: Wyeliminuj to Żądanie wad w rozsądnym terminie.
    • Jeżeli klient korzysta z usługi lub jej części, obowiązują następujące zasady: ten Akceptacja po dziesięciu dniach roboczych od rozpoczęcia użytkowania, jak miało miejsce, jeśli nic uzgodniono inaczej. Bądź w tym odcinku wyraźnie informujemy klienta na początku okresu.
    • Usługi intelektualne uważa się za zaakceptowane, chyba że klient zrobi to w ciągu 30. Dni po ich otrzymaniu na piśmie, wyraźnie na piśmie Rodzi zastrzeżenia. Podążymy za tym, gdy przekażemy Wyraźnie wskaż wydajność. W przypadku takiej rezerwacji będziemy nasz występ sprawdzać. Jeśli zastrzeżenie ze strony klienta okaże się nieuzasadnione, przypada na niego ten poniósł dodatkowe koszty do obciążenia.
  • Opłaty / Ceny i płatność
    • Opłaty według naszych w momencie Zawarcie umowy aktualne taryfy opłat lub te z naszej oferty, do których odpowiednio ważne ustawowy podatek od towarów i usług – w takim zakresie poniesione - zostaną dodane. Nasze faktury są bez rabatu i darmo, w razie potrzeby zgodnie z ustalonym planem płatności, w innym przypadku w ciągu 14 dni z dala Termin płatności faktury. Rozpoznajemy czeki tylko wtedy jako realizacja, gdy odpowiednie kwoty są na naszym koncie zapisane byli. Zastrzegamy sobie prawo do dokonywania rozsądnych wpłat na konto i Zaliczki domagać się.
    • O ile nie uzgodniono stałej ceny i moc okazuje się, że koszty są całością oszacowaną dla klienta Kwota wg przekroczyć ponad 20%, damy mu powiadom o tym natychmiast. W takim przypadku klient ma zakończyć Kontrakt usprawiedliwiony. Następnie obliczamy tylko to, co dostarczyliśmy do tego momentu Usługi, jak również te nie wliczone w wynagrodzenie Wydatki. To samo dotyczy przypadku odstąpienia od umowy z ważnej przyczyny zrezygnować lub jest to anulowane za obopólną zgodą.
    • Klient jest uprawniony do potrącenia praw tylko w przypadku jego roszczeń wzajemnych prawnie wiążące ustalone, bezsporne lub uznane przez nas na piśmie. To samo ma zastosowanie wobec kupców o stwierdzenie Prawa zatrzymania.
    • Jeżeli po zawarciu umowy dowiemy się o okolicznościach, które zdolność kredytowa klientów nadają się do znacznego zmniejszenia, jesteśmy uprawnieni do nadal wyróżniający się Usługi tylko za przedpłatą lub Do wniesienia kaucji i po bezowocnym wygaśnięciu na ten cel ustal termin odstąpić od umowy; Punkt 2 zdanie 3 tego paragrafu stosuje się odpowiednio.
    • W przypadku zwłoki w płatności klient jest winien odsetki za zwłokę w wysokości 5 punktów procentowych nad odpowiednią stawkę bazową, jeżeli jest konsumentem i jeżeli Przedsiębiorca ma 9 Punkty procentowe powyżej odpowiednich Stopa bazowa. Twierdzenie o wyższej szkodzie nie jest zablokowany.
    • Kilku klientów ponosi odpowiedzialność solidarną.
  • Gwarancja / gwarancja
    • Gwarancja GSI rozciąga się na zastosowanie naukowe opieka a także przestrzeganie uznanych zasad techniki, które również obowiązują obecnie akceptacja świadczonych przez nią usług muszą pasować. Nie podejmuje żadnych kontraktów badawczo-rozwojowych Gwarancja na faktyczne osiągnięcie pożądanego celu kontraktowego w planowanym Czas.
    • Czy zostały wyraźnie określone przez nas specjalne parametry/właściwości jakościowe? zapewniony gwarantujemy zgodność w momencie odbioru lub Przejście ryzyka w ramach Warunek najściślejszego przestrzegania instrukcje przekazane nam przez klienta. Zapewnienie Parametry jakościowe lub Właściwości w zasadzie nie rozciągają się na to, czy wynik naszego moc dla klienta do jego zamierzony cel. Dotyczy to szczególnie Zbywalność oraz użyteczność produktów w oparciu o to, co dostarczyliśmy Wynik są produkowane i oferowane.
    • Wydanie świadectwa badania nie zawiera żadnych informacji o konkretnych parametrach technicznych zawartość świadectwa badania o użyteczności lub Jakość Obiekt testowy. Zawiera w szczególności brak zapewnienia lub gwarancji co do specjalnych właściwości produktu. Ono powiedział w zasadzie tylko, że stosujemy uzgodnione umownie Specyfikacja testu lub standard testowy, brak niedopuszczalnych odchyleń określiły (przewodnikowe) wartości określone w odpowiedniej normie.
    • Nie udzielamy gwarancji za wady, które są spowodowane działaniami Lub były znane klientowi w momencie odbioru i tylko odtąd być przywoływanym.
    • Jeśli wykonaliśmy wadliwą usługę, klient nas ma Okazja do Zapewnienie wykonania uzupełniającego w rozsądnym terminie. Sugeruje wykonanie uzupełniające: zawieść, może? tylko wybrany przez siebie klient Obniżenie wynagrodzenia (redukcja) lub anulowanie umowy (Rezygnacja) i Odszkodowanie w zakresie ograniczenia odpowiedzialności (Punkt 8 Ogólnych Warunków) zamiast moc żądanie. Tylko z nieletnim Klient ma prawo do naruszenia umowy, zwłaszcza w przypadku niewielkich wad ale nie Prawo odstąpienia od umowy.
    • Chyba że wada wynika z zaniedbania lub umyślnego zamiaru Naruszenie obowiązku klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
    • GSI ponosi koszty poniesione w przypadku późniejszej realizacji. Dodatkowy koszty, które wynikają z faktu, że przedmiot świadczenia lub produkt jest przymocowany do my nasz Występowali w innym miejscu jako siedziba lub uzgodnione umownie miejsce świadczenia usług zleceniodawcy, zużyty został poniesiony przez klienta.
    • Prawa klienta z tytułu wad, które nie są budynkiem lub dziełem, które w Świadczenie usług planowania i monitorowania tego koncernu, stać się przedawnionym w rok od przyjęcia pracy. Te krótki termin przedawnienia nie ma zastosowania, jeśli możemy być winni rażącego niedbalstwa, jak również w W przypadku uszkodzenia ciała i zdrowia z naszej winy lub utraty Życie. ten Odpowiedzialność na podstawie ustawy o odpowiedzialności za produkt pozostaje również nietknięty.
    • W przypadku podstępnego zatajenia wad lub przyjęcia gwarancji na ten Warunek, dalsze roszczenia pozostają nienaruszone.
    • Gwarancja lub odszkodowanie (zgodnie z pkt. 8 Ogólnych Warunków) za Realizacja Szacunki lub prognozy przyjmujemy tylko wtedy, gdy zostało to wyraźnie określone zostało uzgodnione.
  • Odpowiedzialność / Odszkodowanie
    • GSI ponosi odpowiedzialność za opóźnienia lub niemożność Sekcja (sekcja 8) nie zarejestrowano. Do tej odpowiedzialności stosuje się postanowienia punktu 4.4. ten WARUNKI.
    • Roszczenia odszkodowawcze wobec GSI są zasadniczo wykluczone. dotyczy to nie w przypadku rażącego niedbalstwa naruszenia obowiązków lub w przypadku umyślnego działania i / lub w istotne naruszenie, za które jesteśmy odpowiedzialni Zobowiązania kontraktowe. Niezbędne są zobowiązania umowne, których wypełnienie prawidłowe wykonanie umowy jest możliwe tylko i wyłącznie w terminie zgodność z nimi partner umowny regularnie ufa i ufa dozwolony. Wyłączenie lub ograniczenie naszej odpowiedzialności również nie ma zastosowania, w Uszkodzenie życia, ciała, zdrowia osób lub dokąd jesteśmy po Prawo odpowiedzialności za produkt.
    • W przypadku naruszenia istotnych zobowiązań umownych GSI może łatwiej Roszczenie o zaniedbanie w wypłacie odszkodowania nasz Odpowiedzialność do wysokości naszego ubezpieczenia OC w wysokości 10 000 000,00 EUR (słownie dziesięć milionów). Powinnam wyjątkowo to Ubezpieczenie od szkód nie odpowiada typowo przewidywalnym szkodom odpowiadać tak jest nasza odpowiedzialność w każdym przypadku według kwoty typowe przewidywalne szkody ograniczone.
    • Nie ponosimy odpowiedzialności za odszkodowanie za wolność od praw osób trzecich akceptowane, chyba że było to celowe lub rażące zaniedbanie Naruszenie obowiązków przez GSI i/lub ich spełnienie i Obecni zastępcy agentów. Czy wynik może być przez istniejące destrukcyjne? Prawa majątkowe w całości lub nie są wykorzystywane w części, poinformujemy o tym klienta, gdy tylko będą znane Wola odpowiednie propozycje wyjaśnienia sytuacji prawnej a także wspólne działanie przeciwko osobie trzeciej w celu eliminacji wady Zatwierdź.
    • W zakresie, w jakim odpowiedzialność jest wyłączona zgodnie z postanowieniami punktu 8 lub ograniczony dotyczy to również osobistej odpowiedzialności organów GSI, ich Pracowników, Pracownicy, pracownicy, przedstawiciele, Wykonawcy i podwykonawcy.
  • Ochrona, prawa autorskie i prawo użytkowania
    • Występują, gdy przetwarzamy usługę umowną chroniony Wyniki, to są nasze. Wyjaśniamy ich ochronę pod ochroną prawa własności własny Koszt
    • Czy klient musi posiadać licencję lub większą licencję, aby korzystać z naszych usług? Posiadane przez nas prawa własności lub chronione know-how, może to nastąpić dopiero po Zapewnienie Patent / know-how do zawarcia z nami osobno jak umowa licencyjna może być wykorzystywana komercyjnie.
    • Otrzymujemy bezpłatne, niewyłączne prawo do korzystania z nich wszystkich podczas Przetwarzanie umowy wygenerowało prawa autorskie i/lub prawa majątkowe do których ten Klient jest zaangażowany jako współautor. my Można z nich bez przeszkód korzystać przy przetwarzaniu dalszych zamówień od osób trzecich wstawić.
    • Przekazywanie i korzystanie z naszych usług poza zakresem określonym w umowie cel, powód dodatek, w szczególności jego publikacja, jest możliwa tylko z naszymi poprzednimi pisemny Zgoda dozwolona. Dla zgodności z przepisy ustawowe mające zastosowanie do korzystania z naszych usług (m.in. z prawa konkurencji), w szczególności za treść przekazów reklamowych z wyłączeniem Klient odpowiedzialny; do tej pory ma nas z aby wszystkie roszczenia stron trzecich były wolne.
  • Poufność
    • Klient i zobowiązujemy się do całościowej realizacji umowy Odebrane ustne i pisemne informacje i komunikacja ze stronami trzecimi być utrzymywanym w tajemnicy, dopóki te informacje nie są dostępne inny sposób stał się powszechną wiedzą lub partnerem w piśmie na ich Zrzekłem się tajemnicy. Nieuprawnione osoby trzecie nie są uważane za osoby Wyposażenie i a. następnie przy przekazywaniu informacji do pomaga tej grupie osób osiągnąć cel umowy przez nas jest.
  • Zakończenie
    • Jeśli istnieje ważny powód, jesteśmy uprawnieni do: Stosunek umowny wypowiedzieć bez wypowiedzenia.
    • Oto szczególnie ważne powody wypowiedzenia:
      - nie lub nie terminowe wpłacanie zaliczek lub niezgodność z uzgodnionym Terminy płatności do klienta.
      - Domyślna akceptacja Klient.
    • Po skutecznym wypowiedzeniu przekażemy to klientowi do czasu wypowiedzenia osiągnięty wynik w terminie do uzgodnienia. Klient jest zobowiązany do świadczenia nam częściowych usług, które powstały do ​​tego momentu oraz zwrot kosztów. W przeciwnym razie obowiązuje § 649 BGB, chyba że mamy zakończenie wdzięczny.
    • Każdy partner jest wówczas zobowiązany wobec drugiego partnera w celu: Wykonanie umowy tymczasowo udostępnione przedmioty i prawa natychmiast powrót. Dotyczy to również spłaty do nas kwoty pieniędzy wpłaconych z góry, o ile powstały do ​​tego momentu lub udział Przekroczenie roszczeń o wynagrodzenie.
    • Klient nie ma żadnych dalszych roszczeń.
  • Miejsce wykonania i zakaz cesji
    • Miejsce wykonania wszystkich usług leży w gestii GSI Düsseldorf lub siedziby ten oddział wykonawczy.
    • Cesja wierzytelności dokonana przez klienta ze stosunków handlowych z nami jest wykluczony.
  • Miejsce jurysdykcji i prawo właściwe
    • Miejsce jurysdykcji dla wszystkich roszczeń wynikających ze stosunku biznesowego przeciwny do Sprzedawcy i osoby prawne podlegające prawu publicznemu lub publicznie prawny fundusz specjalny jest w gestii GSI Düsseldorf lub siedziba oddziału wykonawczego. Dotyczy to również Roszczenia Czeki, roszczenia deliktowe i zawiadomienia osób trzecich. Jesteśmy ale również przysługuje klientowi w jego ogólnym Pozywać miejsce jurysdykcji.
    • W przypadku usług transgranicznych Düsseldorf jest bardziej ekskluzywny Miejsce jurysdykcji dla wszelkie spory wynikające ze stosunku umownego. Zastrzegamy jednak, że Prawo do Klient w jego ogólnym miejscu jurysdykcji pozwać lub postawić przed sądem jakikolwiek inny właściwy sąd.
    • Dla wszystkich relacji biznesowych i prawnych między klientem a nas Obowiązuje wyłącznie prawo Republiki Federalnej Niemiec.
  • Postanowienia końcowe
    • Jeśli którykolwiek z powyższych warunków jest lub stanie się nieskuteczny, więc wzruszony nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień. Zamiast nieskutecznych warunki gdyby zaistniały takie regulacje, że ekonomiczny cel umowy i odpowiednie zabezpieczenie wzajemne Zainteresowania są najbliżej.
    • Wszystkie nasze poprzednie ogólne warunki dotyczące usług GSI Wola zastąpione niniejszymi warunkami. Niniejsze warunki mają zastosowanie do wszystkich usług świadczonych przez GSI od: Wytrzymaj to WARUNKI.